Servei d'ajuda al domicili (SAD)

El servei d'ajuda al domicili ofereix suport per a realitzar tasques al domicili de la persona dependent. S'adreça a persones que, de forma temporal o permanent, no poden realitzar les activitats bàsiques de la vida diària (ABVD).

El principal objectiu és mantenir la persona al seu domicili i millorar la qualitat de vida i alliberar una mica la càrrega del cuidador principal. Aquest servei inclou dos tipus d'ajudes:

  • Atenció i cura de la persona al domicili: suport amb la higiene i la cura personal, l'alimentació, el suport al seguiment mèdic i presa de la medicació, els desplaçaments, acompanyaments fora del domicili, etc.
  • Atenció a les necessitats de la llar: suport per la neteja de la llar, fer el llit, fer el menjar, rentar la roba i totes aquelles tasques que la persona dependent no pot realitzar. També es treballa per a l'aprenentatge d'hàbits: afavorir la cura personal, el manteniment de la llar, la cura de menors o el foment de les pautes d'higiene, l'alimentació, etc.

 

Persones destinatàries:

Persones en situació de dependència (per exemple: persones grans, famílies amb infants discapacitats, adults amb malaltia mental, etc.), o aquelles que donades certes situacions econòmiques i socials en què es troben es valora la situació de vulnerabilitat. En aquest segon grup es prioritzaran les situacions de persones amb greus problemes socials.


Cost per l'usuari:

Segons Ordenança Fiscal núm. 36. Preu públic per la prestació del servei d'atenció domiciliària


Equip tècnic:

Serveis Socials


Àrea responsable:

Regidoria de Benestar Social


Unitat responsable:

Treballadora Social


Unitats implicades:

Oficina d'Atenció Ciutadana


És un servei obligatori:

No

Com sol·licitar-ho:

A través de la Treballadora Social


Oficina d'Atenció Ciutadana (OAC)

Escoles, 2 - 08359 Sant Iscle de Vallalta - Barcelona
Telèfon: 937 946 128
Fax: 937 946 048
Adreça electrònica: xmaimi@ajsantiscle.cat
Adreça electrònica: rrocosa@ajsantiscle.cat
Lloc web: www.santiscle.cat
Horari:  
de dilluns a divendres de 9 a 14 h. dilluns tarda de 16 a 20 h.
Vegeu-ne la situació al mapa

Tècnics Benestar Social

Nom de contacte: Saida Yàñez, Treballadora social
Telèfon: 937 946 128
Adreça electrònica: xmaimi@ajsantiscle.cat
Horari:  
Horari de visites: de dilluns a dijous, de 9 a 14 hores. Divendres, de 9 a 13 hores.
Cal sol·licitar cita prèvia, per telèfon o presencialment, a l'Oficina d'Atenció Ciutadana.
Vegeu-ne la situació al mapa
Darrera actualització: 22.03.2023 | 14:49